Welcome to my blog :)

rss

Monday, January 4, 2010

penat!

‘Dan bersabarlah, kerana sesungguhnya Allah tidak mensia-siakan pahala org yg berbuat kebaikan’ (Hud 115)

Apabila engkau berasa penat dalam melakukan kebaikan, ingatlah penat itu akan hilang dan kebaikan yg dilakukan akan terus kekal. Dan apabila engkau berasa seronok dalam melakukan dosa, ingatlah keseronokan itu akan hilang, tetapi dosa yg dilakukan akan terus kekal’ (Saidina Ali)


ye! aku suke betol dgn ayat ni..

berilah aku kekuatan utk m'apply ayat ini dlm hidup ni~`

serabut betol otak & sesak dada (t'utamanya mggu ini) dipenuhi dgn p'kara2 yg aku x suke

(x slari ngn nafsu, mmglah..)!

nafsu aku nk keje sng, sume mende org tlg wtkn, x yah susah2 pk utk org len, x nk ade lgsg t/jwb~

huhu..bile asik pk nk elak tugas, x nk terima t/jwb, nk wt bnda utk kpntgn diri sorg2 mmg penat!

serius! penat!

lg penat dr terima je sume t/jwb w/pn x ikhlas & t'paksa

membuat kebaikan kpd mereka yg tdk b'buat baik kpd kita bknnye mudah!

but it is da rite thing to do!

dada lapang, hati tenang~

susahkan utk buat sume benda tanpa m'harapkn balasan..

"Fitrah manusia, apbl b'terusan hnya sbelah pihak yg m'beri, lama-kelamaan dia akn merasa penat, jemu, & kecewa..lalu berhenti memberi"

teori ni aku nmpk da apply kt ramai org t'utamanya org sekeliling aku..

virus ni amat dahsyat & kini menyerang aku!

mungkin anti-virus nya adalah "Buat sume benda hnya kerana Allah!" sbb..

"Dan tuntutlah Dengan harta kekayaan Yang telah dikurniakan Allah kepadamu akan pahala dan kebahagiaan hari akhirat dan janganlah Engkau melupakan bahagianmu (keperluan dan bekalanmu) dari dunia; dan berbuat baiklah (kepada hamba-hamba Allah) sebagaimana Allah berbuat baik kepadamu (dengan pemberian nikmatNya Yang melimpah-limpah); dan janganlah Engkau melakukan kerosakan di muka bumi; Sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang Yang berbuat kerosakan ". <>

moga diberi petunjuk dari Allah dlm stiap perbuatan~

0 comments: