Welcome to my blog :)

rss

Saturday, August 22, 2009

ahlan ya Ramadhan..



alhamdulillah..sonok sangat sbb dpt b'temu berada smula di bln Ramadhan (di Mesir smestinya)..sonok sgt sbb kt cni, baru bleh mencapai aim Ramadhan dgn maksimum..
huhu..kt mesia byk sgt dugaannye..

pack sgt jadual Ramadhan kali ini..alhamdulillah~
(moga kesibukan ini menyebabkan diri ini x berkesempatan nk wt bende lagha dlm bln mulia ni)
klas b.arab (2 ust)6x sminggu + tahsin Quran (pg ahad & rabu) + Tadarus stiap ptg + iftor jamaie di maidah ar-Rahman + solat tarawikh b'same arab + tazkirah + Qiamullail + nk operate Rahiq Makhtum +.....

k.ani (HEWI Pmram) ckp,"Ramadhan ni mcm masuk sekolah..kte akan masuk sekolah bermula dengan sekolah rendah kemudian ke sekolah menengah, seterusnya ke peringkat universiti..same goes as Ramadhan..x kanlah kte da abes sekolah rendah, kte nk ke tadika balik kn? jadi, perlu ada peningkatan iman dan amal dalam setiap madrasah Ramadhan yang kte lalui..moga nnti, lahirnya graduan2 dari madrasah Ramadhan yang cemerlang.."
uda ckp,"kalo kte nk masok sekolah, kte akan wt mcm2 persiapan..dgn buku barunya, kasut baru, baju baru, semangat baru, excited sgt..mcm mane dgn kemasukan kte ke madrasah Ramdhan? ape persiapan kte? mcm mane persiapan iman dan amal kte & strategi kte untuk madrasah ramadhan yang masuki?
mak die ckp,"hidupkn Ramadhan dan Ramadhan hidupkan kte"
sy?? "madrasah Ramadhan adalah medan utk sy maksimumkn amalan sbb ganjarannya yg amat menakjubkan dan seterusnya cube istiqomah utk mengamalknnya setelah keluar dari madrasah ini"

moga madrasah kali Ramadhan ini berjaya mengeluarkn kte sbgi graduan cemerlang!!
"bantu kami utk dpt redha-Mu ya Rabb" ameen

p/s: sedey sbb hari 1st pose, da t'tggl sahur..huhu
penin lg sbb baru tukar jam smlm :(

0 comments: